Mamma-häng i Märsta

Idag har jag och Lillisarna hängt i Märsta med de andra lediga mammorna, älskade lillasyster och goaste vännen Turid. Så himla skönt kaos av barn både högt och lågt, 6 ungar varav 4 stycken under ett år.
 
Jag älskar att vara hos syster där jag verkligen kan vara mig själv. Speciellt nu med Lillisarna, där jag kan slå mig ner på soffan, slänga fram båda tuttarna samtidigt och i princip naken på överkroppen dubbelamma Lillisarna, precis som hemma. Jag känner mig rätt låst annars på dagarna när jag är själv med Lillisarna, de äter ju nästan varannan timme och kan inte vänta utan att en av dem gastar hejdlöst om jag ger dem mat en i taget. Så det gäller att ha bra amningsställen inom räckhåll om jag vill ha lite socialt umgänge och de ställena är lätt räknade. 
 
I morgon åker vi tillbaka igen för mer mamma-häng i Märsta. Jag vill passa på att hinna träffa syster så mycket som möjligt innan hon börjar jobba igen i oktober och Turid som numera är bosatt 3,5 timmes bilresa härifrån och inte är på besök så ofta. 
 
 
Lillisarna laddade inför dagen i pappas säng i förmiddags.
 
 
Söta och alltid lika glada Axel är ute och bränner i sin lära-gå-stol
 
 
Idag lyckades vi få våra barn att sova max 15 minuter samtidigt med hjälp av ihärdigt vagns-rullande så Mammisarna kunde få en liten stund ihop.
 

Dagen avslutades en andra gång sedan Lillisarna föddes med egen tid - 30 minuter på Konsum



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0