Lillisarna fyller 34 veckor

Idag fyller våra älskade Lillisar 34 veckor! 
 
Shit vad tung magen är nu, det är ingen lätt pjäs att släpa runt på samtidigt som sammandragningar och förverkar kommer och går dygnet runt.
 
Lillisarna väger nu ungefär runt 2 kg vardera, mer exakt får vi reda på vid undersökningen på måndag.
Men fatta att de i bästa fall ska väga 1 kg till vardera, 
min rygg kommer nog ha väldigt svårt att palla det och dessutom i kanske 6 veckor till.
 
 
Magis 34 veckor
 
Dagen firade jag och Lillisarna i solstolen medans Peppen firade med trädgårdspyssel. 
 
Jag kan väl säga som så att jag bytt en maskrosjägare mot en annan. Innan jag hann att blinka efter frukosten så låg Peppen ute på alla fyra på gräset och ryckte små gula blommor. 
Det är något speciellt med män och maskrosor, min pappa var likadan när han och mamma bodde i hus :-)
 
 

 
Motorsågen kom också fram när Peppen tröttnade på att häcken mer eller mindre såg halvdöd ut. 
 
Problemet nu är bara att den blev totalt söndertrasad av Peppens massaker, så jag vet inte vad som var snyggast halvdöd vs flishög?
 
 

 
Lillisarnas första delmål som var vecka 34 firades med en god lunch i solen, hemmagjord Toast Skagen och en iskall öl:-)
 
 

 
Nu på kvällen firade vi ytterligare genom att testa ett för oss nytt alkoholfritt bubbel. 
Kanske inte det godaste vi druckit, påminner mer om en söt cider.
 

Dagen har varit fin och nu siktar vi på Lillisarnas nästa och sista delmål vecka 36.
Efter det får de dyka upp när de tycker att det passar :-)
 
Jimmy
2014-05-17 @ 21:53:33

Peppen, kör inte slut på bensinen i motorsågen, det ska räcka till mig oxå 😜

Svar: Bensinen inget problem, nu är bekymret att kedjan har hoppat så häcken är dessutom halvklippt. Så ni har att fixa med inför er matcho-lek 😊
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0