Barbamamman har kroknat

Denna vecka har verkligen varit så sjukt jobbig både mentalt och fysiskt. Det känns som om min hjärna och min kropp har lagt av totalt nu, de vill inte vara med längre utan är sugna på att Lillisarna kommer ut. 
 
Ryggen och knäna värker dygnet runt, jag har blivit väldigt konstig i humöret både enligt mig själv och enligt Peppen. Jag säger inte så mycket på ett dygn och det lilla jag säger är rätt osammanhängande och obegripligt. Det är som om hjärnan är fylld av gröt. Det bästa vore nog om jag sov dygnet runt nu tills Lillisarna kom ut.
 
Bara att sätta mig på toaletten är som värsta gympasset och då behöver vi springa en gång i halvtimmen. Varför har inte tjejer också en snopp så vi kan stå och kissa när vi är gravida och slippa risken för att knäna ska gå ur led varje gång vi gör ett besök? 
 
Såg en gång något reportage om några som försökte att testa ut en lössnopp för tjejer som vi skulle kunna ha för att kunna stå upp och kissa på offentliga toaletter, den attrappen skulle jag kunna betala mycket för nu 😉
 
Därför har bloggandet legat lite i träda denna vecka då hjärnan verkligen inte har funkat. Veckan har ändå bjudit på lite händelser som jag på något mystiskt sätt har lyckats komma ihåg att dokumentera. 
 
 
Lillisarnas bo står verkligen rakt ut. De har liksom fått till en svit med värsta Sky Viewn 😉
 
 
 
 
På Rising Stars satt hela familjen Taikon bänkade för att se Alve, Kulturskolan och alla lågstadieelever i stan sjunga, dansa och spela teater. Detta år var sista året som någon av barnen var med och också den bästa föreställningen hittills.
 
 
 
 
 
Peppen fick för första gången spontan-hjälp av Alve under helgen. Det behövdes då det ingår lite samfällighetsåtaganden i radhus-gettot vilket inte är Hjärtats bästa favoritsyssla. Två väldigt duktiga killar som gjorde väldigt fint ☺️ 
 

Barbamamman och Alve körde en curlingmatch på kökssoffan. 
 
 

 
I måndags fortsatte Peppen sina köksexperiment. Denna gång var det träning inför audition till Sveriges Mästerkock som Peppen har anmält sig till i höst. Jag är lyxigt bortskämd med att få prova väldigt mycket god mat av min lilla privatkock ☺️
 
 

 
Alve satte tre skott i krysset trots felhookad klubba på Stråkul i onsdags. Hans klass sålde även bröd för att dra in pengar till klassen så Mammi passade på att köpa tillbaka Peppens goda hembakade frallor. Nästa år kan vi skicka med en tjuga direkt istället och slippa bokningen 😉
 
 

 
 Alve pussar Lillisarna hej då ifall att de tittar ut när Hjärtat och Peppen är i Stockholm över helgen.
 
 

Ante klappar magen hej då
 
 
 
 
Peppen, Hjärtat och Lillisarna är på väg att få nycklarna till nya paradiset i Stockholm. På söndag flyttar vi in ☺️
 
 

 
Tårtbakerskan svalkar sig med kallt rosé i värmen från ugnen.
 
 

 
Lillebror in action med smörgåstårtebak inför Dexters dop idag. En ny karriär kanske att slå sig in på☺️
 
 
 
 
Två män, Peppen och Pappa, i sina bästa pr som inte hade mer att ge en fredagskväll när det stod bakning på schemat ute i köket. Deras enda kommentar var att de hade köpt in tjänsten istället ☺️
 
 
 
 
Senaste inköpet från Apoteket = "Pensio-varning"
 
 

Sexappealen är tagen till nya nivåer 4 veckor innan Lillisarna ska komma. Ögonmask, öronproppar och näsplåster... nu är vi riktigt heta 😉
Lise
2014-05-31 @ 14:06:41

Jag förstår att ni har det kämpigt med din fina mage!Duktiga ni är hela klanen med bak och allt Hälsa familjen! Kram Lise




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0