Mamma lyx

Så här i sluttampen (37+3) så är modet verkligen upp och ner från en dag till en annan. Psyket börjar tröttna på livet som stel, otymplig och smärtpåverkad Barbamamma.
Jag vill bli snabb, smidig och smärtfri igen!
 
Alla säger att tvillingar ska man räkna med att de föds tidigare än normalt. Vi trodde också att de verkligen skulle komma tidigare med tanke på blödningarna, att min kropp är så liten (hur ska den orka hålla inne två Lillisar till vecka 40?) och alla smärtor som jag har dygnet runt. 
 
Men våra Lillisar har verkligen etsat sig fast inne i Magis, de stortrivs och verkar inte ha en tanke på att ge sig ut i vida världen. Det är ju väldigt bra, nu kommer de att kunna komma upp i vikt runt 3 kg och vara som vilka andra nyfödda som helst. Vi är oerhört tacksamma för att de stannar så länge som de gör inne i Magis, tänk alla små som blir för tidigt födda med alla problem, sjukdomar och skador som kan uppkomma då. 
 
Men ibland är det svårt att peppa mig själv med den tanken, speciellt nu de sista veckorna när jag lever med smärtor i rygg, knän och mage dygnet runt. Jag lovar att det finns inte en minut som är smärtfri. Hjärnan vill så mycket varje dag och hinna med en massa innan Lillisarna kommer, men fysiken säger ifrån. Bara att ta sig ut till brevlådan är en bedrift med smärtor som följd. 
 
Hade jag vetat att det skulle vara så här tungt med tvillingar så hade jag tränat mer. Å andra sidan fick jag inte en chans med tanke på att jag fick sluta träna i vecka tolv pga blödningarna och det var också då som vi fick reda på att det var tvillingar - så chansen till träning var obefintlig.
 
Nu i avslutningstider på barnens skolor med allt som hör till och alla andra arrangemang som dop och födelsedagar så känns det väldigt skönt att ha saker att göra som får tiden att gå. Men när kroppen säger ifrån på kvällarna och smärtorna nästan är olidliga då avlöser psyk-bruten varandra med tårar rinnandes på kinderna. Då vill jag inte mer, usch vad jag tycker synd om mig själv då. Hjärnan vill så mycket men kroppen har lagt av.
 
Då är min älskade fina Peppe en fantastisk man som fixar med allt här hemma och gör mina dagar till något extra medans jag får chansen att bara vila.
Han kammar hem en 10-poängare varje dag i klassen " Hur man tar hand om sin gravida fru på bästa sätt"
 
Trots alla krämpor så har graviditeten såklart inneburit fler fördelar än nackdelar, förutom att vi får världens finaste Lillisar snart:-)
 
 
 

Jag har aldrig någonsin haft så vackra, starka och långa naglar som nu. Så igår lyxade vi med en riktig manikyr, kul att få vara snygg om händerna för en gångs skull :-)
 
 
 
Jag och Magis lapar obegränsat med sol nu när värmen äntligen har kommit :-)
 
 
 
 
Jag äter obegränsat med allt jag älskar för det finns ingen risk för viktuppgång. På 10 veckor har viktökningen varit endast 3 kg och då har Lillisarna tagit alla kalorier :-)
 
 

 
Jag blir lyxigt bortskämd av min fina man som varje kväll lagar middag till mig och Lillisarna nu när vi inte klarar det längre.
I går stod det räkmacka och iskall alkoholfri öl på menyn -supergott som vanligt när Peppen står vid spisen :-)
 
 
Summa sumarum kan vi säga att denna graviditet har varit väldigt bra. Vi har varit välsignade (shit vad kyrklig jag låter nu fast vi har gått ur kyrkan) med att få två Lillisar som växer som de ska och mår bra inne i Magis. Det är bara Barbamamman som har tagit stryk, men snart är hon fit for fight igen :-).
 
Lillisarna får gärna komma nu :-)
 
Hmmmm.....eller kanske inte.....
 
Idag har vi inte tid då det är klassträff med Alve och tjejerna har skolavslutning ikväll.
I morgon har killarna skolavslutning och på kvällen ska vi gå ut och äta med vänner i Stockholm.
På fredag ska vi på förlossningssamtal på Karolinska, Lillisarna kan ju inte födas innan det. Och sedan har vi lite små fix att göra i Stockholm innan Lillisarna kommer.
På lördag har vi inte heller tid, då är det öppet hus för pappa som fyller 60 år.
På söndag kommer jag att vara trött och måste jag vila mig efter 60 års festen.
På måndag fyller pappa 60 år, det vore i och för sig en annorlunda 60 års present till honom.
På tisdag skulle det kunna passa men jag kanske måste vila mig igen efter pappas födelsedag.
Och onsdag till söndag nästa vecka har vi alla barnen igen, då går det inte, det blir så struligt med barnvakter och annat.
 
Hur sjutton lyckas vi ha så späckat schema när vi när som helst ska föda? Nej, vi har nog inte tid förens i vecka 40 att föda barn :-)
GoForFit
2014-06-11 @ 16:01:29
URL: http://goforfit.se

Så gott :)

Svar: Tack 😊
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0