En dansk, en halv finne, en halv ungrare och vi andra firar nationaldagen

Idag var första dagen sedan i måndags som jag och Lillisarna tog oss ut efter att ha legat och vridit oss i krämpor utav en galet ond magkatarr. Att vara höggravid och åka på något så djävulskt då man inte kan äta men måste äta för att inte helt gå under när Lillisarna tar all energi önskar man inte ens sin värsta fiende. 
 
Men jag borde ha förstått att det var på gång då jag de senaste veckorna vaknat mitt i nätterna med magont och behövt gå på toaletten. 
 
Jäkla järntabletter, det som gick så bra att äta dem. Men nu har jag fått slutat med dem fast jag egentligen måste äta dem under ett halvår till efter att Lillisarna är födda eftersom mitt B12 värde är i underkant för lågt, en förlossning lär knappast bättra på värdet. 
 
Men det får jag prata med läkarna om den dagen, nu gäller det att få bukt på katarren och få tillbaka energin genom mat och sömn eftersom vi nu är på slutklämmen :-)
 
Därför har inläggen denna vecka lyst med sin frånvaro.
 
Nationaldagen firades med alla barnen, Peppen och mamma och pappa ute i Lunedet. En så himla mysig dag och speciellt roligt att fira den med mamma och pappa som oftast är borta varje helg under sommarhalvåret i sitt smultronställe. Tack mamma och pappa, ni är världens goaste ❤️
 
För Peppen var det en riktig lyckodag när det uppdagades att det även pågick en loppis där ;-) Han kom över ett riktigt fynd - en ny jättefin cykel till Linis för 175 spänn. Det är bra att han är ekonomisk nu när vi snart har sex barn att försörja.
 
 
 
 
 
Hela ligan samlad på bryggan för sol och bad.
 
 
 
 
 
Mormors gofika var väldigt uppskattad av stora som små.
 
 
 
Lise
2014-06-07 @ 20:15:02

Skönt Jennie att du börjar känna dig bättre! Trevligt att vara med familjen! Kram på er!

Svar: Tack Lise! Kram tillbaka :-)
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0