Vår första dag sjäva - Peppen har börjat jobba

09.18 Vi vaknar
 
 
 
Vi sprattlar lite på filten och då hinner mamma göra frukost
 
 
 
Min älskade fina man hade dukat så här fint och gjort gulliga lappar fast han säkert var trött som satan efter en rätt dålig natt inför första arbetsdagen efter 9 veckors pappaledighet.
 
Vi skickar sms till mormor om hjälp på eftermiddagen för vi måste till stan och fixa varma kläder till Lillisarna. Vi har ju sålt bilen i fredags utan att ha köpt någon ny - begåvat

09.40 är vi hungriga då får mamma äta sin frukost samtidigt. Hon har lärt sig att det gäller art ha tempo då vi snabbt blir hungriga eller trötta och då finns det inga extra minuter över innan vi blir helt galna eller hysteriska.
 
10.00 klär vi oss och får fräscha blöjor.
 
10.20 Hollie blir hysterisk från en minut till en annan - hon är trött. Mamma får kasta ut oss i vagnen och klä sig själv ute på gården medans hon försöker ha rull på vagnen så Hollie lugnar sig och inte blir helt hysterisk för då går det inte att få lilla tjejen att sova. Dessvärre tar de inte napp ännu så det är svårt att lugna dem när båda är ledsna samtidigt och man är själv med dem. Mamma får sedan rulla vagnen någon minut och sedan springa in igen och hämta rätt skor, ut och rulla någon minut igen och sedan in och hämta jacka. Tillslut är vi klädda och klara och kan ta en promenad. Efter bara hundra meter börjar det regna. Mamma får vända och springa hem med vagnen för att hämta regnskyddet. 
 
 
 
10.40 Äntligen är vi på väg och Hollie somnar vid direkt följd av Pixie efter några minuter.
 
Det slutade regna nästan direkt så vad skulle vi med regnskyddet till?
 
11.20 vi vaknar igen. Då är det dags för varv två i twinsens ekorrhjul vakna-sprattla-äta-bajsa-äta-sprattla-sova.
 
11.30 Matning av Lillisarna
 
11.45 Mamma gör lunch
 
 
 
Min fantastiska man gjorde 0,5 kg köttbullar igår så jag har till lunch hela veckan, bara att värma.
 
 
 
 
 Lillisarna kollar på i sina fantastiska baby sittrar
 
 

 
12.00 mamma slänger i sig lunchen på 5 min Lillisarna är så där nöjda i babygymet.
 
12.20 ut och rullar vagn igen i spöregnet då Lillisarna är smågnällig och gäspar hela tiden.
 
12.30 Hollie sover och Pixie som gnällde mest kämpar på för att hålla sig vaken.
 
12.42 No two down ;-)
 
12.45 Pixie vaknar igen...vad är problemet???
 
12.50 Pixie ojar sig och börjar gasta - check av bajsblöja
 
13.00 Vi är inne igen med vakna Lillisar.
 
13.10 Jag ger 80 ml tillägg var - mamma är för trött för att mätta Lillisarna.
 
13.20 Hollie lägger en riktig blöja - vem har ätit på tippen - hon eller jag?
 
13.30 ut i vagnen igen - inga glada tjejer. Mamma försöker vänja dem vid gung-i-vagn-på-altanen-så-hon-kan-gå-in-på-toan-och-kanske-hinna-borsta-tänderna="egen tid". Det går sådär.
 
13.35 bara 1% kvar på batteriet = måste ladda nattetid fortsättningsvis.
 
13.38 Hollie gastar hejdlöst - ny check av bajs - negativt resultat. Konstaterar att bilen är ett bra hjälpmedel om jag behöver vila öronen en stund. Bra gjort att jag inte har någon längre.
 
13.41 Blir galen på den i familjen som proppat altan full med i princip oanvända möbler. Så fort vagnen ska rullas där slår vi i något så det smäller och skramlar så Lillisarna vaknar till. Ingen vill ändå sitta där pga getingboet, insekter, skit från skogen, ingen sol och allmänt omysigt. Bättre att ha den till söva-bebis-i-vagn-när-det-regnar-som-det-alltid-gör-i-Skogshuggar-land-aktivitets-plats.
 
13.50 Hollie sover äntligen.
 
13.51 Jag måste komma på ett sätt att få en minuts lucka för kisspaus från vagnsvaggandet.
 
13.52 Funderar på vilken idiot det är som har gjort stavningskontrollen på Apples produkter. De är absolut inte vagga-vagn-med-en-hand-skriv-med-den-andra-handen-vänliga-produkter. 
 
13.53 Telefonen dör - batteritorsk.
 
13.58 Jag ska gå in och kissa då vaknar Hollie direkt. Hinner få med en laddare som jag sätter inne i förrådet så jag åtminstone får ström i telefon igen och kan surfa medans jag fortsätter det ändlösa vaggandet för att slippa höra gastandet.
 
14.02 Pixie vaknar.
 
14.03 Jag blir rätt galen snart - varför kan aldrig mina barn sova i en vagn utan att den rör sig konstant?
 
14.09 Jag börjar fila på Blocket annonsen " Osynkade tvillingar bortskänkes i befintligt skick för mamman måste kissa".
 
14.10 Jag konstaterar att det blir mycket bra knipövningar gjorda med Lillisar som vaknar så snart vagnen står still så mamman inte får kissa.
 
14.12 Bajskontroll på Pixie - positivt - hur sjutton kan man bajsa i sömnen?
 
14.18 Pixie och jag kämpar på för att somna medans Hollie sover gott. Nu är det nog bara 40 minuter kvar tills världens bästa mormor kommer.
 
14.24 Pixie ligger och trycker igen i vagnen. Bajs igen. Bara att inse att det blir ingen tid för att kissa och borsta tänderna innan mormor kommer. Tur att det är sommar så det är lätt att kolla blöjstatus och byta utomhus.
 
14.30 Nu har det vaggats vagn konstant i en timme resultatet är värdelöst en som sover och en som knorrar. Inte bra med osynkade twins då får man inte ett dugg gjort.
 
14.32 Nu är jag riktigt kissnödig och börjar bli hungrig igen efter allt promenerande och vaggande.
 
14.35 Spöregnet kommer - in igen under tak för jag har inte hunnit fått på mig några bra kläder.
 
14.36 Twinsen vaknar - mamma lämnar walkover och går in, måste få kissa och plockar in Lillisarna
 
 
14.50 Ängeln knackar på - Mormor kommer
 
15.00-16.40 Matning, bajsbyte och tilläggsmatning med flaska sker för attLillisarna ska vara i topp form för att vara själva med mormor en stund så jag hinner ner en snabbis på stan för att fixa varma kläder till Lillisarna.
 
16.50 Mormor rullar iväg med vagnen och jag sveper snabbt igenom huset efter disk, tvätt, gamla blöjor och soppåsar.
 
16.00 Jag slänger in ett tuggummi - tandborsten är överreklamerat - och drar ner på stan.
 
16.10 In på viktigaste affären - present affären, mamma fyller i morgon.
 
16.23 Äntligen ut ur presentaffären - hon var alldeles för noga för en stressad tvillungmamna. Nu full fart mot varma Lilliskläder.
 
17.04 Tar upp telefonen för att kolla vad klockan är ser att jag har två missade samtal från mamma - ringer upp det är kris på en Lillis. Sätter genast fart hemåt - där var tiden ute.
 
17.15 Jag är hemma igen och matar Lillisarna och bjuder mamma på en välförtjänt kaffe latte. Mamma avslöjar att hon hunnit byta 6 bajsblöjor på sin barnvaktstid - är det raketbränsle i Lillisarnas mat?
 
17.30 Peppen är äntligen hemma. Den söta älskade mannen har handlat med middag som han genast sätter igång med medans jag och mamma pysslar med Lillisarna. 
 
18.40 Mormor åker hem och vi äter äntligen middag - jag är galet hungrig, måste ta mig tid att äta något på eftermiddagen för att orka.
 
19.00-20.15 Röj av huset efter dagens fest. Inser att blöjor o servetter snart är slut men lyckas plocka ihop åtminstone blöjor i väskor och vrår så vi klarar oss i morgon. Orkar inte åka ut i regnet till affären.
 
 
20.15 Badning av Lillisar
 
20.30 Matning av Lillisar.
 
20.45 Pixie gnäller och hamnar i bärselen, försöker få henne att somna medans jag traskar runt och försöker slå en glimt på säsongens första avsnitt av Idol - mitt hatprogram. Peppen bollar runt med den andra Lillisen för att undvika värsta gnället under tiden.
 
21.08 Pixie somnar inte - vi matar igen framför TVn - det är där ni hittar mig om jag inte irrar runt med vagnen och försöker få Lillisarna att sova ute någonstans.
 
21.12 Hollie ansluter till mjölkfabriken och Pixie flippar ur - kvällsgnället har verkligen infunnit sig.
 
 
 
21.28 Vi försöker hålla humöret uppe på filten - funkar i en minut innan Hollie gastar.
 
21.40 Peppen och jag byter Lillis - min ork är slut för att orka med den gnälligaste av dem.
 
21.42 Pixie börjar gasta - bytet gav ingen fördel direkt.
 
21.50 Pixie matas med tillägg och ammas.
 
22.00 Pixie slocknar vid bröstet en stund.
 
22.08 Byte av Lillis igen - in med Hollie vid bröstet som nu lugnar sig varpå Pixie börjar gnälla.
 
Resten av dygnet är som i en dimma - nu börjar krafterna verkligen sina - men, men, det är ju snart dags för att få sova kanske 3 timmar i sträck om jag har tur och då blir man ju riktig utvilad tills i morgon när vi är på´t igen ;-)
 
Det är i vilket fall som helt väldigt mysigt att vara hemma med mina älskade Lillisar
Anna
2014-08-19 @ 07:28:38

Oh Jennie det går i ett. Du är en fantastisk mamma. Det blir snart bättre! Kramar kusin Anna

Svar: Tack Anna😊
mamadeluxe.blogg.se

Anna
2014-08-19 @ 07:28:48

Oh Jennie det går i ett. Du är en fantastisk mamma. Det blir snart bättre! Kramar kusin Anna

Svar: Tack Anna😊 Är det bebis på gång än? Gick förbi ert hus igår på en av alla promenader då var bilen hemma men det såg lugnt ut i huset. Lycka till i varje fall om det är dags😊 Kramar i massor
mamadeluxe.blogg.se

Lisa
2014-08-20 @ 09:46:01
URL: http://rundtillsund.se

Tack för en underbar beskrivning om hur det är att ha två små. Kändes genast som om jag har det ganska lätt med en liten skrutt. 😉 Känner dock igen mig i mycket av det du beskriver. Toalett och mat, vad är det? "Sov när barnen sover", right, då måste man ju plocka och göra allt man inte hinner när de små liven är vakna. Lisa

Svar: Ja, det är ett stressigt litet pussel att vara hemma med små varesig det är en eller flera😊 Men vilket privilegium det ändå är - så galet mysigt trots all stress, sömnbrist och allt slit. Jag skulle inte vilja byta med min man som måste gå till jobbet varje morgon😊
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0