Dag nummer tre - Lillisarna fyller 9 veckor

23.00 Lillisarna somnar
 
02.02 Vaknar de första gången - Pixie trasslar med bajs så det blir ett långpass. Hej då 6 minuters ätandet som var natten till igår.
 
04.någonting Vaknar de igen.
 
07.13 Tre minuter innan pappas klocka ringer vaknar de igen. Peppen kan inte vara supernöjd.
 
07.37 Lillisarna sover igen - börjar fundera på och stressa upp mig för hur det här ska gå nästa vecka när barnen ska till skolan. Peppen måste hjälpa mig annars blir det ett kaos utan dess like.
 
07.39 Går ut i köket och gosar lite med Peppen innan han åker till jobbet.
 
07.55 Smsar till barnen att de ska ha roligt idag som är första skoldagen efter sommarlovet. Ante har tydligen sovmorgon till kl 10 - Lyx!
 
08.05 Försöker vila lite innan Lillisarna vaknar igen.
 
08.50 Hollie vaknar av....gissa...bajs.
 
08.55 Vi väcker gosiga Pixie.
 
09.00 Sprattel framför TVn.
 
09.05 Peppen har skickat sms. Han fick ta bilen till Örebro för bussen var full -helt ärligt Länstrafiken, sätter man inte in en till buss då??? Nej inte i Skogshuggar-land. Blir ett samtal till dem idag 😡😡😡 Helt otroligt att man inte sätter in extrabussar - skulle aldrig hända i Stockholm. Vilken tur att han tog bilen till busshållplatsen och inte cykeln som han först tänkte. Men nu blir det extrajobb för farfar som får köra hit den igen 5 mil och också för mig och Lillisarna som inte har någon bil idag.
Och vilken tur att han inte köpte biljett i förväg, får man tillbaka pengarna då? Troligtvis inte om man får anta med de fina etikettsreglerna som gäller här. Nåja, Peppe-frun är i varjefall uppeldad och vaken nu.
 
09.23 Lillisarna vill ha lite frulle så fram med mjölkfabriken 
 
09.37 Bajs byte
 
09.38 Inser att på 48 minuter har vi gjort av med sex blöjor - så fort Hollie nyser eller hostar så bajsar hon. 
 
09.52 Byter två blöjor till på Hollie som nu är superledsen.
 
19.12 Pixie är hysterisk - trött?
 
10.16 Vyssjar Lillisarna till sömns - vi tränar på att sova inomhus
 
10.22 Hollie vaknar och är hysteriskt ledsen - jag vyssjar henne till sömns igen.
 
10.24 Dags för att äta frukost - galet hungrig. Denna dag blir väldigt intensiv märker jag.
 
10.30 Svarar på sms, läser på ansiktsboken och plockar lite i för avfärd till Stockholm
 
11.07 Dagens träningspass på med maggördeln
 
11.27 Tränat färdigt - passet tar bara 20 minuter om man är effektiv och skiter i att vila. Det gäller att vara effektiv med två små 
 
11.29 hinner jag duscha? Blev ingen igår och känner mig hyfsat snuskig. Prioriterar toa besök istället.
 
11.49 Plockar vidare i huset inför resan till Stockholm, undrar vad det tagit åt Lillisarna som sover så bra helt plötsligt
 
12.09 Lillisarna vaknar - de har sovit nästan två timmar (!) utan vyssj-support, vilka duktiga tjejer :-)
 
12.11 Fram med mjölkmaskinen - det är två hungriga tjejer. Mammi surfar runt som vanligt efter allt onödigt i världen. Peppen börjar bli rädd för mig för jag läser och tar reda på alldeles för mycket saker under mina amningstunder.
 
12.17 Bajsbyte nummer 100 idag på Hollie.
 
12.20 Lillisarna verkar väldigt nöjda så jag passar på att duscha (!) medans de sprattlar på badrumsgolvet.
 
12.35 Vi busar och leker lite på filten i vardagsrummet. Det är två supergosiga tjejer. Måtte bara detta hålla i sig sedan när de andra 4 stora barnen far runt omkring dem. Jag har upplevt att Lillisarnas dagar har varit rätt gnälliga tidigare - medans igår och idag är de såklart väldigt intensiva men Lillisarna verkar mycket mer lugna.
 
13.05 Fram med mjölkmaskinen igen - amning av tvillingar i all ära det tar otroligt mycket tid.
 
13.20 Hollie bajsar som vanligt...tur att Lillebrors svärmor köper med blöjor från Norge där de kostar en tredjedel mot Svergie för hos oss går det åt galna mängder varje dag.
 
13.27 Mera mat - idag verkar det inte finnas någon botten i Lillisarna eller så sinar tuttarna. Eller är det bara två gosesugna?
 
13.35 Nattar Lillisarna för lite eftermiddagssov. Det blir ett evigt plockande upp och ner ur sängen av resp Lillis för jag la ner dem lite för snabbt i sängarna så de vaknade till igen om vartannat. 
 
13.47 Lillisarna sover igen. Dags för lunch.
 
13.48 Plockar ordning på det sista medans lunchen blir klar.
 
14.06 Hollie vaknar till vyssjar ner henne igen.
 
14.12 Äter lunch - köttbullar för tredje dagen, man får inte vara kräsen som mammaledig utan tacksam för det lilla ;-)
 
 
Sås är överreklamerat och potatis finns det ingen tid för. Hittade en paprika i varje fall när jag rensade ur kylen (fick bassning av Peppen för det senast då det låg ett sammelsurium av grönsaker och möglade till en konstig gegga när jag glömde tömma den innan vi åkte till Stockholm).
 
15.02 Äntligen packat klart allting och det är dags att väcka Lillisarna. 
 
 

 
Mina goa prinsessor som blivit fantastiskt bra på att sova inne :-)
 
15.04 Bajsbyte igen på Hollie som blir ledsen så fort jag torkar henne och ju mer ledsen hon blir desto mer bajsar hon. Tillslut har hon skitit ner halva sig själv och mig, det går åt tre blöjor detta byte innan hon får hejd på sig. Hon är väldigt röd, vet ej vad det är nu jag har ätit som hon inte riktigt klarar. Pixie har inga problem.
 
15.13 Mjölkfabriken öppnar :-) Nu gäller det att tanka brudarna fulla så de står sig åtminstone in till Örebro och pappas jobb. Vi brukar mata dem i bilen med flaska om det riktigt kniper och vi inte kan stanna men det är inte det mest optimala så det undviker jag gärna.
 
15.30 Farfar kommer med Peppens bil - han är helt enormt snäll, vilken hjälp vi får av honom hela tiden. Han passar på att gosa med Lillisarna medans jag packar ihop allt i bilen.
 
15.45 Mormor kommer förbi med lite saker vi glömde igår och hjälper mig med Lillisarna - hon är fantastisk min älskade lilla mamma, vad skulle jag göra utan henne? 
 
 
Lillisarna får jättefina kläder av mormor - vad gulliga de kommer att vara i sina nya byxor och tunikor.
 
Sedan följer ett kaos av amning-blöjbyten-blöjbyten-amning. Vi gör lätt av med 10 blöjor inom loppet av 45 minuter.
16.43 Äntligen är vi på väg och farfar och jag får en mysig stund i bilen att småprata.
 
17.15 Hämtar vi Peppen i Örebro, säger hej då till farfar och far vidare till Stockholm. Lillisarna vaknar och får lite tillägg i bilen.
 
17.45 Första stoppet i Arboga - Hollie har bajsat.
 
18.15 Andra stoppet i Eskilstuna - Hollie har bajsat. Nu går det åt minst 5 blöjor. Vi inser att vår lilla skatt dessvärre har fått i sig något som hennes mage inte klarar. Kan det vara någon flaska som inte varit tillräckligt ren eller någon hon har träffat som varit sjuk? Det blir kokning av alla flaskor när vi kommer fram.
 
18.41 Kan vi äntligen lämna Eskilstuna och Lillisarna somnar.
 
19.43 Hemma i Stockholm igen. Bara att släpa upp allt 3 trappor utan hiss då denna renoveras under en månad (hur sjutton kan det ta så lång tid och vad hade hänt om någon satt i rullstol?)
 
20.00 Bänkade igen för tredje kvällen på raken framför Idol (I love it - not!) och mjölkmaskinen pumpar för fulla segel
 
21.00 Fortsätter med "Happy hour" i "Mjölkbaren" framför TVn, nu tittandes på "Leifs Restaurang". 
 
22.48 Sista beställningen i Mjölkbaren, dags att natt-puppa Lillisarna. Nu får vi se hur natten blir eftersom Lillisarna inte varit i lägenheten på en vecka. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0