Dag 5 -äntligen helg

00.00 Nu sover de äntligen.

03.21 Lillisarna vaknar vill äta. Upptäcker att jag lyckades boka en tid hos frissan nu på eftermiddagen fast Peppen inte har tid att passa Lilisarna. Tiden går inte att boka av på webben...shit rätt dyrt att inte dyka upp antar jag...får ringa dem på morgonen å dra ben vit lögn om magsjuka...annars får jag ta med Lillisarna en stund tills Peppen kommer dit, det blir ju en helt galen upplevelse 

06.13 Hollie vaknar. Jag är trött som ett as, mår rätt illa. Idag ska jag sova medans Lillisarna gör det.

07.45 Hollie vaknar, hon får gosa ner sig i min säng - det börjar bli en vana nu :-)

07.55 Pixie vaknar - Peppen inser att det inte blir någon sovmorgon för honom då blöjbytena avlöser varandra medans Mjölkbaren öppnar

08.30 Pixie är piggelin och klarvaken, ingen ide att försöka få henne att somna om. Peppen ligger och halvsover med Hollie som har somnat om. Dessvärre upplyser jag honom om den bistra verkligheten, Hollie måste väckas så jag har någon ordning i leden på Lillisarna idag. 

08.39 Vi ringer morfar för att höra vad han har att säga om de två bilar som vi hittade på Blocket inatt när vi surfade under tiden som Mjölkbaren var öppen. Under de 9 veckor som Lillisarns funnits så har nog Peppen surfat efter 5000 båtar och jag minst lika många bilar på Blocket, det är helt galet vad mycket man surfar när vi sitter uppe på nötterna och ger Lillisarna mat. Men det är det enda sättet att hålla oss vakna på.

08.55 Vi äter familjefrukost

09.20 Peppen åker till jobbet och jag nattar Lillisarna för lite förmiddagssovning

09.29 Ringer Björn Axen och bokar om min frisörtid. Hoppades på att Peppen kunde sluta tidigt idag när det var fredag och han jobbar i Stockholm så han kunde passa Lillusarna, men istället tog han sovmorgon vilket var bra - han ser och är väldigt trött nu efter en jobbvecka och vaknätter. Frisören kan lätt vänta, även om mitt hår är i verkligt behov av vård efter graviditeten och nu amning, liknar mer eller mindre ett trassligt svinto. Men min älskade mans hälsa går före :-) Vi måste hitta ett sätt att få lite mer sömn på nätterna och att jag kan ta Lillisarna själv då, men just nu är det svårt att hantera dem själv utan att de väcker varandra, vi är livrädda för att vi ska få någon liten uggla som hoar mitt i natten och stirrar med sina stora vakna ögon medans den andra Lillisen sover som en stock.

09.45 Plockar i den eviga röran hemma, ringer syrran som inte svarar, passar på att ta bort gammalt flagnat nagellack som får mig att se ut dom en tjack-hora och äter färdigt min frukost. Idag är jag för trött för att träna, kroppen känns matt och slö, så jag vilar idag - att bli sjuk nu är det inte läge för, men risken är säkert stor mtp hur dåligt med sömn vi får just nu. Så det gäller att ta det väldigt lugnt.




Detta kommer från KappAhls "Newbie" kollektion - otroligt fina kläder. Köpte dubbelt av allt, ångrar dock på klönningarna, de behöver ju inte alltid vara lika, så jag ska byta till andra färger och mönster.



I måndags när jag var på jakt efter varma kläder till Lillisarna var detta det enda som jag hittade - en typ av joggingdress i just grå. Har inte riktigt bestämt om vi kommer ha nytta av dem eller om de ska tillbaka till affären.


Hittade också dessa galet söta teddyoveraller. Insåg dock att vi måste byta till större storlek, 62 har de växt ur innan vintern är här.

Borde nog också försöka hitta varma vantar, en overall att sitta i vagnen i, för Lillisarna kommer ju att vara 7 månader och äldre när det är kallt och snö.



Detta är nog den bästa och snyggaste amnings-bh jag har ägt. Kan inte förstå att jag aldrig har unnat mig en ordentlig med bra stöd mtp att jag nu är inne på barn nummer 3 och 4 som jag helammar. Nej snål som jag är mot mig själv har jag alltid köpt crap på HM. Det kanske funkar för andra men min byst växer 3 storlekar när jag ammar så HMs sladder till BH smickrar inte mina bröst och heller ej figuren - allt hänger typ nere vid knävecken. Så förra veckan spontanköpte jag en svart och igår hoppade jag in och köpte en likadan fast vit. Dyr som stryk är den men något vill jag unna mig efter att ha gått i lånade mammakläder i 7 månader och nu hasar jag runt i gammalt slitet och urtvättat i väntan på att komma i min garderob igen. Lite lyxigt att få den inslagen i sånt där silkespapper (det fick  man inte i Skogshuggar-Land, lite skillnad på Sturegallerian ;-) )

11.25 Pixie vaknar av att hon har bajsat. Tänk om de slutade göra det i sömnen, då kanske de skulle sova riktigt länge.

11.30 Vi får väcka Hollie

11.35 Mjölkbaren bjuder på lunch


12.00 Vi orkar inte ut pga ingen hiss innan pappa kommer hem så vi öppnar skönhetssalongen istället - Lillisarna badar och gör sig fina

12.29 Påtår i Mjölkbaren - Lillisarna börjar bli trötta

12.32-12.58 Ett kaos uppstår av supertrötta Lillisar som bajsar så fort de blir ledsna. Nu har även Pixie fått ta del av Hollies lösa mage, de måste ha träffat någon som inte varit helt kurant i magen och som har smittat dem. Vi lyckas byta minst 10 blöjor inom loppet av 20 minuter. Det blir som en ond cirkel, bebis trött - bebis ledsen - bebis bajsar - bebis trött - bebis ledsen - bebis bajsar och så går det runt runt så på båda Lillisarna samtidigt som ett otroligt högt monotont ljud skallrar i hela huset för de håller på att renovera hissen. Bara ljudet gör mig och Lillisarna helt svettiga och stressiga - de måste sluta snart, det har ju håll på konstant sedan i morse. Tillslut lyckas jag få båda hyfsat lugna så de slutar att bajsa och så att jag kan vyssa dem till sömns. 

13.00 Jag är totalt matt och stirrar bara rakt fram - de är supersöta och snälla men när det blir kaos som bara höll på i 30 minuter känns det som en halv dag. När en blir ledsen så får den fart på den andre, det är jättesvårt att få dem lugna när det blir så och man är själv med Lillisarna. När vi är två så separerar vi dem alltid i olika rum, då lugnar de sig oftast snabbt. Vi måste verkligen få till napplösningen snart. För hur ska jag också rent fysiskt orka ha båda i famnen samtidigt och vyssja dem när de väger en 7-8 kilo var? 

13.11 Någon vaknar ...det är Hollie som har bajsat igen. Nu är det färdigpussat på mina Lillisar och det är handtvätt som gäller för de som ska greja med dem, speciellt nu när dagis och skola drar igång igen och bacillerna flödar. För denna vecka har varit tuff för de små med allt magkaos och deras små stjärtar är nu alldeles röda, Hollie har tom fått ett litet sår. Och vad blöjor det har gått åt, på två dygn har vi gjort av med runt 70 blöjor. 



13.40 Nu måste jag ha lunch - variationen är kollossal denna vecka. Mån-Ons Köttbullar och ägg
I går Ägg och bacon
I dag .... Gissa vad :-) Bacon och Ägg allt i samma panna för att vara effektiv

I morgon måste det bli pannkisar på Sirap...de är galet goda, det är jag värd :-)

14.07 Röjer i köket - fick lite kommentarer av Peppen igår om att det var mycket disk och annat som var spritt i hela lägenheten - så det är väl bäst att hålla efter idag.

14.15 Passar på att skynda mig in på toaletten innan Lillisarna vaknar.

14.27 Pixie vaknar och har bajsat igen - en superledsen liten tjej. 


14.35 Mjölkbaren öppnar - de äter verkligen varannan timme nu...festen slutar i att båda dröp av ;-)

14.59 Jag är trött som ett as - nästa gång Lillisarna ska sova lägger jag mig också annars kommer jag inte orka inatt.

15.00 Del två i matning och jag surfar efter bra middagsrecept tills i morgon när Kent, Heidi och Lykke kommer på besök. Måste vara enkelt, gå snabbt och inte kräva något. I min värld Hämt Pizza, Kebab, Kallskuret, Hamburgare. I Peppens värld hemlagad tre-rätters. Det är kul att laga mat, galet gott gör vi också, men med Twins är det bara det enkla som går just nu. Undrar om vi kan enas i mitten någonstans kring en färdiggrillad kyckling?

15.13 Peppen ringer och är på väg hem, tycker att vi borde åka och titta på några bilar - orkar verkligen inte i bilköer med Lillisar som bajsar en gång var tionde minut. Hoppas på att jag kan få honom att nappa på min ide - sova en stund när Lillisarna ska sova nästa gång. 

15.48 Vi nattar Lillisarna och passar på att själva krypa ner under täcket för att få lite sömn.

16.19 Suck...vi hann precis somna så vaknar Pixie.

Sedan följer en eftermiddag och kväll i stor-gnällets tecken. Det är inga nöjda bebisar idag. Omvartannat är de ledsna - hungriga - bajsar - trötta. Innan dagen är slut är också blöjpaketet slut, 88 blöjor förbrukade på två dygn, helt galet. Vi gör inget annat än bär, byter, matar och tröstar hela kvällen. Det är två slutkörda föräldrar som stuper i säng.





Susanna Maria J
2014-08-25 @ 11:14:55
URL: http://oslofru.com/

Jag gillar verkligen upplägget på din blogg. Supermysigt att följa er dag! :)

Svar: Tack, det värmer när det är slitigt :-) Du har en väldigt fin blogg själv 😊
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0