Bilköpar-helg

Eftersom vi gjorde det mindre begåvade när man har småbarn att sälja min bil utan att ha skaffat en ny, fick vi i helgen rätt brådis att snabbt hitta en eftersom det börjar dra ihop sig till storfamilj-vecka igen.
 
Det var inte det enklaste att hitta en fräsch utan skavanker här uppe i Stockholm. Folk i allmänhet här är väl inte de bästa på att ta hand om sina bilar (kanske beroende på att de inte har några garage och gårdar att pyssla på med dem) . De är också hyfsat tilltufsade i lacken av alla trånga parkeringar. 
 
I lördags åkte vi Kungsängen-Ekerö-Kungsholmen för att kika och köra. 
 
På väg ut till Ekerö stannade vi till på Drottningholms Golfklubb för att äta våffel-buffé till lunch. Där blev vi fantastiskt mottagna av en kille som hjälpte mig hitta ett lugnt och skönt hörn inne i damernas omklädningsrum där jag kunde amma Lillisarna. Otroligt gästvänlig var han. 
 
Väl där inne så fick vi sällskap av en urgullig pensionärs-dam som busade och gosade med Lillisarna. Vad fantastiskt roligt det är med alla människor vi möter varje dag som är så fascinerade av våra tvillingar. Nu märker vi verkligen vad priviligierade vi är som fått våra Lillisar.
 
 
På golfbanan pågick också en dag där säkert minst hundra barn och vuxna samlats för att trä "Fuck cancer" armband, häftigt att se alla dessa i arbete samtidigt. Så vi passade på att köpa och stödja med de kontanter vi hade :-).
 
Kl 14.50 inser vi att vi inte hinner till systemet och handla vin till lördagens middagsbjudning utan får ringa till gästerna och be dem ta med alkoholdrycker (pinsamt). 
 
Kl 15.20 rusar vi in på Hemköp och rafsar åt oss hela middagen. 
 
Kl 15.56 hoppar jag av i farten och rusar upp i lägenheten, bäddar sängen, rafsar ihop alla gamla blöjor, smutstvätt, nappflaskor och annan bråte som ligger spridda överallt och snyggar till. 
 
Kl 16.20 kliver gästerna på intet ont anandes om det kaos som varat en timme tidigare :-)
 
 
Vi fick en fantastiskt trevlig kväll med Kent, Heidi och lilla söta Lykke. De hade också med sig denna coola grillbok som ska bli riktigt kul att testa nu när vi kommer till grillen i Skogshuggar-land i veckan.
 
Under söndagen blev det Täby-Åkersberga-Bandhagen-Ekerö och surfning igen samt dealning och äntligen hittade vi åket. Inget direkt något sexobjekt som min tyska släde, men otroligt funktionell när man har tvillingar och en hel del andra barn att släpa runt på. 
 
Lillisarna var super-tappra i helgen mtp allt bilåkande de var tvungna att följa med på. Det blev en hel del amning och blöjbytning i bilen, men det börjar de bli riktigt vana med då de har ett par riktiga pajasare till föräldrar.
 
 
Det var ett väldigt trevligt par som vi köpte bilen av, otroligt välvårdad bil och omhändertagen. Hoppas nu att jag kan vara nöjd med denna ett tag. Kom fram till igår att inom loppet av 3 år har jag haft 5 bilar, en Toyota, en Audi, en Mini Cooper, en BMW och nu en Fårrd.
 
Bara att konstatera att jag är rätt ombytlig av mig när det gäller bilar också ;-)
Anonym
2014-08-27 @ 19:11:07

Blev det ingen buss? Lena

Svar: Fick bli något mitt emellan släde och buss denna gång , Peppen får skaffa bussen 😉
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0