Godis-stopp

Peppen och jag har en ny deal - inget godis fr.o.m. i år. Och helst inget fikabröd (desserter är tillåtna). 
 
Nu en vecka in på nya året kan vi konstatera att det går väldigt bra - suget är förhållandevis litet vilket är tämligen märkligt med tanke på att intaget var så pass stort, vissa kvällar lyckades jag klippa i mig en 200 gr Marabou alldeles själv.
 
 
 
Och för att överleva dealen måste jag hitta något annat och detta något har blivit smoothies. I årets julklappslotteri kom jag över boken 101 smoothies och har nu bestämt att jag ska göra en ny smoothie varje dag tills jag malt igenom boken. Tills dess borde sötsuget ha släppt.
 
 

 
Nr 1 Blåbär & Kanel 
En solklar 4:a. Mycket gott med kanelen i. Man ska se till att använda frysta blåbär för bäst tänkbara smak om det inte är säsong här i Sverige, för de importerade smakar inte mycket i smoothien. 
 
 
 
 
 
Nr 2 Jordgubbar & Linfrö
En ordinär 3:a. Denna ska göras när det är jordgubbssäsong och inte på frysta jordgubbar då den tenderar att bara smaka banan och bli rätt slemmig i konsistensen.
 
 
 
 
Nr 3 Mandarin & Mango
En svag 2:a, denna smakar verkligen ingenting. Man måste nog ha ett rejält flyt och få tag i en super duper mango och schyssta mandariner för att få någon fart på denna. Dessvärre behöver man nog tillsätta någon krydda men då försvinner ju liksom grundreceptet.
Småstadsfrun
2015-01-09 @ 08:26:37
URL: http://www.smastadsfrun.se

Heja heja!
Ser jättesmarrigt ut med fräscha smoothies. När mitt sötsug sätter in har frukt/nötbollar (typ chokladbollar)i frysen som jag tar upp. Fungerar bra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0