En pendlar-dag till Skogshuggar-Land

06.30 Lillisarna vaknar och är hungriga. Mammi försöker få dem att somna om vilket är en värdelös ide - Lillisarna är piggeliner och vill upptäcka världen istället för insidan på ögonlocken.

06.50 Mammi gör sig lite frukost och picknickar framför TVn på Lillisarnas filt medans de ligger och sprattlar.

07.15 Vi börjar samla ihop saker, tvätt, disk, sopor för att förbereda vår avfärd.

08.00 Lillisarna somnar och Mammi också.

09.30 Vi vaknar och kikar lite på TV. Konstaterar att det regnar ute - det blir tufft när Mammi ska packa bilen ute på gatan.

09.45 Mjölkbaren öppnar

10.00 Lillisarna sprattlar på badrumsgolvet medans Mammi duschar och fixar sig och försöker memorera det som måste packas ned - nyckeln till huset och Antes presenter (han fyller år i morgon).

10.15 Vi leker lite på filten medans Mammi försöker att packa och springer hit och dit, dyker ner på filten och leker och upp igen och packar.



10.30 Små sura Lillisar börjar tröttna - de är lite sov-sugna igen. Mammi sätter dem i babysittrarna och vaggar dem till sömns (det enda sättet fortfarande att få dem att somna inomhus). 

10.45 Jag konstaterar att det regnar ute fortfarande - det blir tufft med packningen av bilen. Jag får frångå mina principer och lämna Lillisarna medans de sover i lägenheten och försöka få in allt så snabbt som möjligt i bilen, det kommer att bli omöjligt att ta med dem ut i spöregnet eftersom vagnen måste in först - vart gör jag då av Lillisarna under tiden? Att sätta dem i bilen är inte aktuellt - då kommer de gasta ihjäl sig innan vi ens kommit iväg = ingen bra start på vår 23 mils långa resa ensamma.

10.55 Lillisarna sover - nu gäller det för Mammi att vara effektiv.

11.00 Snabbt snabbt ner med grejerna i hissen. Satan - glömde nyckeln till barnvagnslåset upp igen med hissen - starkt ogilla aktivitet då det sinkar min tid.

11.05 Står i ösregnet och packar bilen. Vagnen hinner bli sjöblöt innan jag får in den - grrrr



11.25 Intar en delikat lunch a la " man tager vad man kan tillaga på 5 minuter". Inte den bästa amningsmaten men jag får satsa på en drive in någonstans på vägen.


11.40 Slår mig halvt fördärvad när jag snubblar över diskmaskinsluckan som jag lämnat klantigt nedfälld - det gör så in i H-vete ont så jag vet inte riktigt hur jag ska klara av att inte svimma. Men jag lyckas parera svimningsattackerna. Senare upptäcker jag att en fin bula och ett jack är uppslaget på benet. Det lönar sig inte att stressa.


12.00 Dags att skrämma liv i Lillisarna så de inte sover för länge så de somnar gott i bilen istället - det är lättare sagt än gjort att få Hollie att vakna.


13.00 Vi lämnar Stockholm glada i hågen.

14.00 Check in IKEA Västerås för amning och fika - jag trodde vi åtminstone skulle komma till Örebro innan det var dags för paus.

15.00 Check out IKEA med en hysterisk Pixie som lugnar sig inom 5 minuter.


16.00 Vi sladdar in på pappas jobb i Skogshuggar-Land för att hänga lite i mjölkbaren medans vi väntar på att pappa slutar för dagen.

17.00 Peppen och Hjärtat snabbhandlar på Willys innan det är dags för avfärd mot radhusghettot.

18.00 Anländer till radhuset, packar in, packar upp och roddar runt. Konstaterar att vi hade väldigt mycket mat kvar i kylen sedan sist, satan vilket projekt det är med allt detta handlande och planerande vid dubbelt boende.

18.15 Lillisarna får lite ersättning på kvällskvisten för att "mata upp" dem inför natten (har dessvärre inte märkt av några bättre sömnvanor hos dem).

18.45 Äntligen lite kvällsmat till de vuxna. Kvällens måltid består av en egen påhittad version av kyckling enchiladas. 

19.45 Hollie slocknar i soffan en kortis - Pixie är pigg som en piggelin.

20.00 Vi väcker Hollie som inte får sova längre då det finns risk att hon inte somnar senare- Peppen och Hjärtat samlar kraft till den sista vakna stunden idag - det tar galet mycket på krafterna att pendla, det går ju trots allt åt 5 timmar att pendla de 23 milen. 

21.52 Peppen och Hjärtat stirrar paralyserat på en varsin Apple-produkt medans Pixie vägrar att somna som sätter ett nytt tidsrekord i vakenhet - 4 timmar trots att jag försökt "släcka henne" ett par gånger med tuttarna.

22.05 Pixie somnar tillslut med hjälp av en tredje "släckning" med tutten.

22.20 Tack och god natt för Peppen och Hjärtat!

Lise
2014-10-16 @ 21:40:27

Vad stora tjejerna blivit! Sååå söta! Kram

Svar: Tack😊 Ni får komma å hälsa på oss när ni har tid, det är bara att ni hör av er😊Kram💕
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0