1 år med magen

För drygt ett år sedan den 26 september 2013 blev Lillisarna till
(enligt någon teoretisk beräkning som troligtvis inte stämmer).
 
Här följer en liten historisk bild-vandring i utvecklingen av Lillisarnas bo. Det är rätt fascinerande hur snabbt kroppen ändå anpassar sig - både när den tjockar till sig och sedan smalnar av :-) 
 
 

 
Här i sitt platta bo (september 2013) flyttade Lillisarna in - så här skall magis se ut igen Beach 2015 (måste bara lägga av att frossa i godis varje dag och börja träna när jag nu får någon form av super-power)
 
 

 
Magis i vecka 20 - halvtid, mitten av februari 2014
 
 
 
Magis i vecka 30, mitten av april 2014
 
 

Magen på förlossningsdagen den 18 juni 2014 - den är fullkomligt gigantiskt grotesk
 
 
Magis 3 dagar efter förlossningen, den 21 juni 2014 - det är en sjukt ful och äckligt dallrig "Barba-mage". Hela "bullen" var som en tom degklump som skvalpade fram och tillbaka när jag gick, super läskig känsla.
 
 
Magis 2 månader efter förlossningen den 20 augusti  2014- det börjar arta sig  :-)
 
 
 
Magen den 26 september 2014 på 1 års dagen efter att Lillisarna flyttade in i min tidigare vältränade mage. Vi är på gång, det kan inte vara en omöjlighet att nå tillbaka till den ursprungliga platta magen innan nästa sommar :-)
 
 
I slutet av graviditeten köpte jag Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor".
Jag lusläste den och planerade för att komma igång med träningen igen så snart Lillisarna var födda.
 
"Vaddå Olga har ju 5 barn varav ett tvillingpar så kunde hon så kan jag" tänkte jag. 
 
Jag var sjukt träningssugen efter uppehåll sedan i början av december förra året, drygt 7 månader.
(Det kommer ett inlägg inom kort om mitt träningsupplägg dessa 14 veckor som gått med Lillisarna).
 
Det skrattretande i det hela är i varje fall att hela träningsupplägget fungerade hyfsat bra så länge både jag och Peppen var hemma med Lillisarna. Men nu när jag är själv med dem får jag vara glad om jag hinner ut på en promenad om dagen. Det finns ingen som helst tid för träning under dagarna och på kvällen är jag så slut eftersom vi inte sover så bra på nätterna, så det finns absolut ingen energi över till någon större aktivitet.
 
Så jag är väldigt glad över att magen ändå återhämtar sig så pass bra utan träning just nu. Mycket kanske tack vare att den ändå var vältränad innan graviditeten och att jag har använt mig utav en maggördel som är till för de som har en delad magmuskel efter graviditeten.
 
Inte för att jag inte tror på Olga, men hur f-n gjorde hon för att hitta tiden och orken till träning 5 dagar i veckan? Det finns inte någon kraft alls i min kropp till att göra något fysiskt känner jag, bara en enkel promenad gör mig helt slut.
 
Olga måste vara någon form av "Super Women" - önskar jag hade den kraften.
Eller så får hon sin beskärda del av tvillingar som har en egen vilja när hennes kommer upp i tonåren. Skadeglädje? - inte jag inte ;-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0