Spenderar-byxorna

När man skaffar två Lillisar på en gång får man inte vara rädd för utgifter. Satan i gatan vad det kostar! Vi har nog totalt förträngt det sedan sist det begav sig för många år sedan. Så det är bara att slänga på sig spenderar-byxorna och ge sig hän till en industri som omsätter ofantliga summor varje år :-)
 
Peppen och Hjärtat är ändå duktiga på att hålla sig till det absolut nödvändigaste och ingenting i några mängder. Vi försöker också ärva eller komma över det som går på Blocket. Dessvärre har ingen av oss något sparat från när våra tidigare barn föddes eller var små, det är ju så många år sedan, så det blir en del som vi har fått köpa nytt.
 
Eftersom jag är en kostnadsmedveten (snål mot mig själv?) person har jag lagt åtminstone 50% av min rastlöshet under sjukskrivningen på att surfa efter bästa priser, förhandlat om rabatter, utvärderat köp i utlandet, trakasserat bror och syster och räknat hit och dit, ja alla tänkbara aktiviteter för att inte lägga en krona i onödan på något som bara blir ståendes eller liggandes. 
 
En erfarenhet jag åtminstone minns från tidigare barnafödslar är att man är tämligen lättlurad till att köpa alldeles för mycket onödigt och i helt fel mängder. Kanske i någon form av rädsla och oerfarenhet om att göra fel, det vore ju en katastrof om man gjorde det som förälder ;-) Tur att man inte visste då innan det första barnet var fött vad många gånger man kommer att göra fel som förälder innan man lär sig. Det hänger ju inte riktigt på vilka grejor man köper till barnen i varje fall :-)
 
Nu har vi i varje fall fått ihop nästan hela start-kitet till Lillisarna. Det är några små grejor som saknas som ska köpas på Apoteket och klickas hem på nätet. 
 
Rätt kul med färgerna vi valt tycker jag som ALLTID har sagt att jag aldrig skulle köpa rosa och lila. Jag har verkligen fallit pladask för rosa :-)
Lila däremot kommer jag nog aldrig tycka är fint. Peppen tror jag inte bryr sig direkt :-)
 
 
 
 
Ett litet startkit kläder i storlek 44 från Åhlens och KappAhl, så galet små kläder och då kommer de säkert att vara förstora ändå.
Åhlens har väldigt bra kläder i riktigt liten storlek och mycket där man tar 3 och betalar för 2. 
De vita bodiesarna från KappAhl fick vi gratis i Allt för föräldrars Baby Box, himla schysst :-)
 
 
Pyjamaser i strl 44 från KappAhl och Åhlens.
 
En skötväska skulle man kunna lägga en förmögenhet på och dessutom är de oftast totalt oanvändbara när de inte behövs längre och också riktigt fula tycker vi. Så vi slog till på att köpa den här lite retro väskan på Claes Ohlson för 200 kr. Riktigt snygg, passar bra på tvillingvagnen och den kan vi använda som träningsväskan sedan. Vi kompletterade med en skötbädd från Zara Home, gullig i rosa med små vita hjärtan.
 
Korgarna till Lillisarnas små skötsaker är från Zara Home och de kommer att passa fint i Lillisarnas framtida rum
 
Skötlappar i frotté i fina pastellfärger hittade vi till riktigt bra pris på Jysk, 39 kr för 10 st.
 
 
Hjärtats- jag-kunde-inte-låta-bli-att-köpa-så-galet-söta-och-onödiga-saker
 
Något lite extra måste man få köpa istället för det ordinära som finns i vareviga barnaffär:-)
 
Nappflaskor och napphållare från Baby Shop
Snuttefiltar från Zara Home
Hårspännen (kommer ens Lillisarna att ha något hår?) från Floralin &  Junior - en affär som för övrigt har otroligt mycket fina små söta saker, kanske lite dyrare än normalt men inget du kan hitta någon annanstans, en perfekt presentaffär på NK.
Vårt största klipp hittills är napparna från Tommie Tippee som vi ramlade på för 5 kr styck på Babyproffsen.
Det blev ett helt gäng inköpt av dom för de kommer att gå åt :-)
 

Det sötaste hittills är Peppens-jag-kunde-inte-låta-bli-att-köpa-en-märkes-grej-till-Lillisarna
 
Så himla fina små bomullsmössor från Tommy Hilfiger.
De här kommer att åka ner i Lillisarnas minneslåda när de blir större.
 
Det är ändå lite mysigt att få handla till små flickor efter att i 14 år hängt på killavdelningarna :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0