Gårdagens utmaning

Det blir inte så mycket inlägg här nu då Lillisarna tar all vår vakna tid - och även den vi ska sova ;-)
 
Men just nu befinner vi oss i Skogshuggar-land med alla barnen - en stor utmaning att för första gången få ihop hela familjen Annorlunda. Speciellt en sån dag som igår då jag räknade ihop att fram till kl 6 på morgonen hade jag o Peppen fått ihop max 2 timmars sömn.
 
I går kom kära syster och bror med familjer på besök. Mormor o morfar dök in en snabbis också. Syrran lyckades jag se i en timme innan det var dags för amning, vilket tar galet lång tid med två små. Brorsan hann jag ge en snabb kram och slänga ett par snabba ord med o morfar fick en Lillis i knät i farten för en snabb gos innan det var dags att packa ihop hela gänget för att bege oss till Alves fotbollsavslutning, en aktivitet som INTE uppskattades av små Lillisar. 
 
Jag måste berömma mig själv med insatsen då jag var ensam med 5 barn, varav två st 2 veckor gamla tvillingar som gastade rakt ut i en timme då Peppen var tvungen att åka i väg en liten sväng. Det fick bli babytröst i blåsten medans jag vaggade vagnen med Hollie i med höften, hejade fram Alve i hans tävlingar, såg till att Ante o Linis försåg sig med fika o samtidigt försöka prata med en annan mamma om tvillingarna och förlossningen - hon gick därifrån ganska snabbt då hon insåg att jag bara svamlade. Sedan jonglerade jag fram lite hamburgare som en snäll fotbollspappa grillade åt oss, satte Ante o Linis i arbete med att rulla vagnen runt, runt fotbollsplanen så jag hann kolla lite på Alve innan jag super svett o stressad konstaterade att Peppen kommit tillbaka.
 
Vi vevade i oss lite hamburgare, snackade lite skit med de andra föräldrarna innan det var dags att med gasen i botten bränna hem med två gastande Lillisar som var helt galet hysteriska. 
 
Väl hemma slängde de sig på en varsin tutte o slocknade inom loppet av tio minuter. Sedan fick de ligga o gosa på mammas o pappas bröst resten av kvällen.
 
Undrar vad vi gjorde innan Lillisarna fanns? 
 
 

 
 
Otroligt fina kläder fick Lillisarna av moster och morbror och deras familjer
 
 
 
 
Min super syster till "Bullmamma" hade med galet god hemmagjord jordgubbssylt :-)
 
 
 
 
 Prisutdelning på avslutningen
 
 
 
Alve har morgonmys med Hollie
 
 

 
Linis o Hollie gosar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0