Dag 7 hemfärd ensamma första gången

23.00 Somnade Lillisarna äntligen fast vi försökte lägga dem tidigt.

04.05 Vaknar de och äter efter 5 (!) timmar - nytt tidsrekord! Bra mammas hjärtan!

7.00 Vaknade de nästa gång - galet bra natt fick vi. Väl inplanerat så Mammi och Pappi är pigga när vi ska köra bil på morgonen (om man nu kan bli pigg igen de närmsta 18 åren).

08.24 Lämnar tre glada flickor Stockholm. Pappi åkte före i Fårrden då han behövde vara på jobbet innan kl 10. Skönt, vi hann ut innan borrgubbarna drog igång oväsendet idag igen. Lillisarna slocknar direkt i bilen och vaknar först när jag väcker dem i Skogshuggar-Land.



10.15 Paus i Mjölkbaren utanför Toys r us i Skogshuggar-Land.


10.40 Köper lite leksaker till Lillisarna - vi har ingenting att ärva efter de stora barnen och det är långt till julafton. 

Kollar på babygym till Stockholm - i Skogshuggar-Land har vi ett lånat. Så sjukt dyra, 600-1200 kr. Helt ärligt, Blocket är min bästa vän men jag har lite fobi över att köpa sånt från vem som helst (kanske larvigt) men Lillisarna ska ligga där hud mot textil där någon säkert både har dreglat, spytt, kissat och bajsat. Vi alla föräldrar vet hur grisiga vissa saker har en tendens att bli. Men det blir en surf ändå på Blocket efter något, för Peppen orkar inte släpa på sakerna mellan bostäderna.

Träffar på en mamma med en bebis som är ett par veckor äldre än Lillisarna. Hon är superimponerad av att jag ens är utanför dörren med Lillisarna och dessutom in på en leksaksaffär - hon ser helt matt ut när hon ser mig och Lillisarna. Blir väldigt stolt över mig själv att jag ändå tar mig ut och gör lite saker alldeles ensam med Lillisarna. Men det gäller att planera och göra det på deras villkor, en fikapaus förut tog en kvart, nu tar den minst en timme innan alla är nöjda.

11.00 In på Mariebergs Galleria för att byta storlekar på några Lillis-plagg, leta fleece-set, vantar och tossor. En lyckad dag med många fynd både till bebisar och päron.


Från KappAhls Newbie kollektion har vi nog köpt det mesta - den är helt underbar och mycket prisvärd. Här är dagens fynd Onepiece, sockor, vantar och pyjamas.



På HM hittade vi dessa fantastiskt fina fleeceset och tossor.




På Lindex fann vi dessa fina teddyoveraller och mockatossor. Nu är vi bra rustade inför hösten.

13.00 Lunchpaus på Espresso House och Lillisarna halkar in i Mjölkbaren. Det går fantastiskt bra att vara själv med dem på stan idag. De äter i omgångar och är super goa. Vi möter massor av människor som dyker ner i vagnen, fascinerade av att det är tvillingar. Jag trodde aldrig att de skulle sprida en sån glädje omkring sug. Bebisar är alltid glädjespridare och tvillingar kan man verkligen ta gånger 100. 

14.22 Vi lämnar Marieberg nöjda med dagens uppdrag. Lillisarna somnar i bilen.

15.00 Hemma igen - Yes we did it! Vi åkte första turen helt själva i bilen 22 mil utan bekymmer - så gött! Har alltid varit ett problem att varje gång vi åker med Lillisarna så är det någon av dem som skriker som besatt, men vi har väl inte rest när det passar dem bäst. Jag hinner packa ur i lugn och ro innan Hollie vaknar.

15.25 Hollie vaknar och äter.

15.40 Hollie somnar om - undrar hur natten blir när de sover så mycket? Ska man väcka dem när de är så små, eller ska de få sova klart? Jag väljer det senare - det finns väl en anledning till att de sover och nu beror det nog på en urdålig gårdag sömnmässigt för mina klimpar.

16.12 Pixie vaknar vrålhungrig.

16.35 Hollie vaknar till liv igen - hungrig, hon åt nog aldrig klart.

16.55 Vi snackar med Peppen som är på väg hem till oss. Skönt med en hyfsat tidig kväll.

17.25 Vi tar en liten promenad i solen medans vi väntar på att Peppen kommer.

17.45 Peppen är hemma och tar hand om Lillisarna medans jag lagar middag.

18.15 Vi äter en av få middagar med varm mat i lugn och ro medans Lillisarna sover en kortis.

18.45 Ha ha! Hjärtat får egen tid för första gången sedan Lillisarna föds. Det blir en tur till Catarina på Hudfixarn för att snygga till fransar och ögonbryn, välbehövligt när man absolut inte har tid att sminka sig men ändå vill försöka se lite pigg och fräsch ut (känns som en smärre omöjlighet med tvillingar).

Ett stort tack Catarina på Hudfixarn för din otroligt fina service och tråcklande med ditt tuffa tidsschema och fick fram en tid på kvällen som jag kunde komma på och tack för snyggt jobb, är super nöjd :-) 


Är inget Selfie-freak så vette F-n om denna bild demonstrerar hur snyggt det blev egentligen. Är ju inte den piggaste i världen kan man ju konstatera :-)



20.25 Hemma igen hos mina tre älsklingar. Peppen kämpade på bra med inte så nöjda Lillisar, så snällt att jag fick smita iväg en liten stund. Synd att de är så "puppiga" på kvällen bara. Vi måste få till napp- grejen snart. 

Resten av kvällen var rätt lugn och skön - gott för oss båda efter en lång dag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0