Dag 4 med världens goaste

23.00 Somnar Hollie och Pixie strular vidare.
 
00.00 Äntligen somnar Pixie.
 
03.43 Vaknar våra älskade Lillisar första gången. Hollie har sovit i nästan 5 (!) timmar och Pixie i nästan 4 (!). Oj vad duktiga de börjar bli.
 
05.50 Vaknar Lillisarna igen...grrr...Lite kort sovpass denna gång, bara 2 timmar sedan de vaknade sist.
 
07.17 Vaknar Pixie - jag är trött som ett as, hann bara sova i en timme sedan jag var vaken sist så då bryter jag en av mina principer. Pixie får krypa ner i min säng och så ammar jag henne liggandes så jag åtminstone får vila ryggen, det är tufft att dubbelamma och trots bra amningskudde så lyckas jag alltid bli tvungen att böja ryggen som en banan för att det ska bli bra.
 
07.40 Hollie vaknar och även hon får krypa ner i sängen och liggamma. Ligger och funderar hit och dit om jag orkar mig upp för att åka med Peppen till syster när han ändå svänger förbi till Gävle. Orkar först inte men ångrar mig snart, det är sista veckorna jag och syrran har ihop innan hon börjar jobba. Så jag harvar mig upp och hasar mig ut i köket för att meddela Peppen mitt sällskap i bilen.
 
07.56 Ringer syster om ok att komma - svarar ej.
 
8.00 Kastar mig i duschen för att hinna bli klar så vi kan åka med Peppen.
 
08.02 Syster ringer upp - Dexter är snorig så vi lämnar "Walk over" vågar inte om Lillisarna blir sjuka - supersvårt med Twins då får säkert Pepoen vara hemma vilket vore bra om vi kan undvika.
 
08.10 Äter frukost med min man nyduschad medans Lillisarna sover. Vi funderar på hur man smartast gör med två Lillisar på 3 våningen utan hiss för att kunna gå ut med dem i vagnen och få med sig allt ner och upp utan att slita ihjäl sig. Vagnen kan inte stå nere i trappuppgången, det är så skitigt nu när de sågar och grejar med hissen. Peppen bär upp liggdelarna åt oss från bilen så får jag först springa ner med liggdelarna sedan upp och hämta Lillisarna. Och tvärtom när vi kommer tillbaka. Fin vardagsmotion och vi går nog bara ut en gång idag :-)
 
08.30 Säger hej då till Peppen som åker till Gävle och jobbar.
 
08.40 Smyger ner hos Lillisarna och gosar.
 
09.10 Lillisarna vaknar och sprattlar på filten, jag hann aldrig somna.
 
09.18 Vi ringer FaceTime till Peppen och säger god morgon till våran super pappa.
 
09.30 Lillisarna vill ha lite frukost - Mjölkbaren öppnar.
 
10.10 Lillisarna börjar nli trötta igen så vi vyssjar oss till sömns.
 

10.20 Ut i köket för att röja gårdagens ankomst, koka alla flaskor och nappar samt koka upp nytt vatten till mjölkersättningen (igår drack Lillisarna bara 100 ml var på hela dygnet så Mjölkbaren har resurser så det räcker tydligen :-) )
 
10.25 Hollie gastar - in och vyssjar henne till sömns igen.
 
 

 
10.30 Fortsätter röjet - det känns som om jag inte gör annat än att packar och packar upp. Å andra sidan det blir ju en vända varje vecka, Mao reser vi minst 52 dagar per år mellan Stockholm och Skogshuggar-Land + en halv dags packning och en halv dags uppackning. Usch vad tid vi lägger på det här resandet - det är baksidan av myntet :-/
 
11.03 Pixie vaknar och jag skyndar mig att vyssja henne till sömns.
 
11.07 Träningsdags. Idag hinner jag köra med hantlarna också, det var inte igår. Har fem varianter på övningar som jag kör 3x15 på (Biceps, Triceps, Axlar och Bröst). Trots mitt uppehåll på drygt 8 månader är hantalarna för lätta i alla övningar utom en. Så nu ska jag se om jag kan hitta hantlar som man kan variera upp till 10 kg. Både Peppen och jag kommer nog inte iväg på något gym detta halvåret ser det ut som så då får det bli hemmaträning för vår del så vi inte tappar all styrka och kondition helt, det behöver vi verkligen ha för att orka lära våra tvillingar allt vi kan.
 
11.37 Plockar upp kläder och sorterar ur mammakläder, amningslinnen (så sjukt ful passform på HMs eller så har jag knepig kroppsform). Sorterar också ur sånt som Lillisarna har växt ur. Vad ska vu spara till de blir stora och vad ska vi skicka vidare?
 
12.05 Lillisarna vaknar och är super hungriga.
 
12.30 Steker bacon och gör äggröra till mig själv.
 
13.10 Inser att det är världens oljud ute i trappuppgången. Jag kan inte ta ut Lillisarna i det, det är alldeles för högt för deras öron. Jag får försöka haffa en hantverkare och se om de kan pausa några minuter tills jag fått ut Lillisarna.
 
13.20 Springer ner med vagnen, haffar hantverkaren som inte fattar ngt om bebisars hörsel - de kan inte ta någon paus. Kutar upp och hämtar Lillisar - Hollie är hysterisk - bajs - byter rusar ner och ut snabbt som en vessla för att undvika hörselskador. Tvillingar+3 våningen + ingen hiss + ensam=Ingen bra kombo.
 
 
 
 
13.30 På väg till stan med Lillisar som somnar i vagnen.
 
13.32 Passar på att ringa syster som har ringt.
 
 
 
14.00 In och byter regnskydd på Elodie Details, de har missat att lägga undan fast jag ringde och det finns inga mer. De fixar och ringer Bonti som har, så vi får gå dit. För besväret får vi haklappar på köpet, det kallar jag service :-)
 

14.10 Vi hittar en mobil till skötbordet i Stockholm som vi sett på en blogg men inte trodde det gick att få tag i. Så himla söt med prinsessor. Vi hittade den i en liten, super fin barnaffär vid Östermalmstorg. De har mycket fint och inte alls dyrt så dit kommer vi att gå igen och kika.
 
14.15 Svänger in på Babyshop för att hämta nya Sun breeze canopy (solsufletter) till Bugaboon som vi fått på reklamation då de har gått sönder i myggnätet. Väldigt bra att vi äntligen fick ut nya, inte så kul med att de gamla redan har börjat gå sönder.
 
14.30 Hollie har bajsat. Rusar till BB Stockholm Family på Stureplan, en fantastisk BVC som har ett amningsrum tillgängligt när man är inskriven där. Bara att sticka upp till när man är på stan å behöver mata eller byta. Mjölkbaren öppnar. Först är Lillisarna nöjda med att få mat en i taget - men ganska snart gastar de rakt ut - så fram med båda tapparna och dubbelamma offentligt :-)
 
 

Hollie väntar på att bli betjänad i Mjölkbaren
 

 
Inte en riktigt lika nöjd Pixie
 

Ensam med Twins får man köra dubbelbyte på skötbordet
 
15.35 In på Åhléns för att köpa några produkter som tagit slut. 
 
 

15.54 Hämtar vi det nya regnskyddet på Bonti. Vi köper också med en varsin Dinglis att hänga i vagnen och en mobil att hänga över skötbordet i Skogshuggar-Land. 
  
16.30 Hastar in på Hemköp, rafsar åt mig färska hallon och blåbär, två alkoholfria öl (min amnings-craving), servetter till Lillisarna, saltade mandlar, smoothie och en choklad (allt som går snabbt att äta).
 
16.37 På väg hem - Hollie vaknar hysteriskt, har bajsat igen. Vi ringer upp Peppen för att höra vart han är - sitter fast i bilkön vid Kista - vi skulle behöva bärhjälp 3 trappor. Men vi är starka jag och tjejerna, tar det viktigaste, resten får vara kvar nere i entrén tills Peppen kommer.
 
 
18.10 Kvällens middag består av räkmacka och en alkoholfri öl - sjukt gott. Peppen var dock rätt skeptisk då vi inte hade rätt bröd och ej heller riktigt stek smör. Men jag fixade med lantrost dom fick stekas i Bregott. Betyg från Peppen: "Detta var den godaste räkmackan vi gjort." Tummen upp :-)
 

20.00 Så trött så klarar knappt och hålla mig upprätt - min fina Peppe bjuder på en Espresso så jag orkar de sista timmarna.
 

20.22 Lillisarna är i sitt gnällighetsesse - på kvällarna får jag och Peppen vandra runt med en varsin Lillis i bärsele för att hålla dem hyfsat lugna. Det är inte att räkna med att man kan vara själv med dem efter kl 20 på kvällen - de gastar sagolikt mycket då och ett par timmar framåt.
 
21.00 Vi kollar på "Skilda världar - vad hände sen", maraton-ammar (Lillisarna verkar galet "puppiga") är det bara 12 år sedan den serien gick på TVn? Både Peppen och jag tycker att det känns som om det var minst 30 år sedan den gick...börjar vi bli gamla?
 
21.25 Dags att försöka hitta en bil till Hjärtat. Nu är det mindre än en vecka tills jag verkligen behöver en, när Ante och Alve kommer. Så det är läge att vi får till en affär under helgen. Det är inte så lätt då vi bestämt att det ska vara en sju-sitsig som gått max 12000 mil för max 80 tusen, helst billigare. Men den som söker han finner :-)
 
Kvällen avslutas nu som vanligt på sängkanten ammandes Lillisarna till sömns samtidigt som jag uppdaterar Bloggen. 
 
Summering av dagen är att jag är sjukt nöjd över att jag och Lillisarna fixade en eftermiddag själva på stan. Det har jag varit rätt nervös över, en bebis är "a Piece of cake" - två som ammas är väldigt trassligt när man är själv. Men min räddning är amningsrummet på BB Stockholm Family. Det hade aldrig funkat utan det ensam med tvillingar, tack för att det finns!
Susanna Maria J
2014-08-22 @ 11:29:42
URL: http://oslofru.com/

Vilken dag! :)

Svar: Tack 😊
mamadeluxe.blogg.se

Anonym
2014-08-22 @ 12:41:53

Du uppnår nya mål varje dag! Bravo 💕💕

Svar: Tack 😊
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0