Dag 6 själva - första låååång dagen

23.00 Sover våra fina Lillisar för natten. Vi försöker att lägga dem tidigare på kvällen, men de vill liksom inte komma till ro.

01.20 Vaknade Pixie och Hollie får vi väcka så vi kan ge båda mat samtidigt.

Lillisarna vaknar ytterligare två gånger denna natt men jag har dålig koll på när eftersom allt blir mer och mer som en bakfylledimma när vi är uppe på nätterna.

07.15 Hollie vaknade och är hungrig, vi lyckas somna om någon halvtimme.

08.20 Vaknar Pixie glad och piggelin, nu är det färdig slappat för Mammi.

08.35 Vi smsar Peppen om lite visningar vi skulle ha gått på i helgen som vi kanske ska försöka ta oss iväg på ikväll istället.

08.42 Nu tycker Lillisarna att det är dags att gå upp.

08.51 Vi gör lite frukost som jag får äta samtidigt som Mjölkbaren öppnar. Nu drar värsta oljudet igång nere på gatan.

09.45 Somnar Lillisarna om.

10.05 Plock, tvätt o städ för min del.

10.15 Ringer försäkringskassan, Skatteverket och skolskjuts, har skjutit på detta länge nog. Köer och möten så det blir till att vänta. Måste få tag i dem innan Lillisarna vaknar.


11.00 Lillisarna vaknar - troligtvis av det galet höga oljudet på gatan. Det är den här stadens nackdel det är alltid ngt j-la arbete på g som skapar otroligt höga ljud, bilköer och spärrar av en stor del av parkeringsmöjligheterna (igår åkte jag runt med nya åket i 45 minuter utan att hitta någon parkering innan jag med gråten i halsen ringde Peppen som redan var uppe i lägenheten med två gallskrikande Lillisar och som fick ge sig ut och parkera åt mig). Man blir galen - men snart kanske Peppen och Hjärtat ska bo där det är mer vatten och mer parkering ;-)

11.13 Mjölkbaren öppnar, idag är vårt schema lite annorlunda än förra veckan - hej då långa sovpass :-/

11.16 Börjar bli rätt trött i huvudet av det monotona ljudet som nu har pågått i en timme ute på gatan. Undrar hur hög decibel det är egentligen och vad som är tillåtet? Om jag bara orkade skulle jag ringa och kolla med kommunen.


11.50 Vi leker med våra nya båtar och försöker hålla liv i Pixie som är trött idag -allt för att hålla Lillisarna synkade

12.06 Vi får leka lite på skötbordet medans vi fixar dagens tredje tvättmaskin.

12.15 Lillisarna orkar inte mer - hoppas bara att de kan somna trots det galna ljudet utifrån. 

12.25 Lillisarna sover igen. Det finns inte en chans att jag hör om de vaknar från köket - oljudet är galet högt. Undrar hur länge de ska hålla på? Förra veckan var det inne i huset när det grejades med hissen, nu ute på gatan och någon form av borrning av hål. Får fundera på om vi inte ska åka till Skogshuggar-Land eller syrran i morgon förmiddag, för det här är näst intill olidligt :-/

13.23 Pixie vaknar igen - försöker få liv i Hollie. Otroligt högt ljud från gatan gör att Lillisarna har svårt för att sova inne och ut kan vi inte gå då Lillisarna skulle bli hörselskadade på vägen ut, finns inget uppehåll i oljudet.

13.32 Försöker få tag i slolskjutsadministrationen. Ante har beviljats skolskjuts (vi har långt till barnens skola) men inte Alve. Detta pga att jag inte är skriven i Skogshuggar-Land. Konstigt att Ante då fick skolskjuts och har haft det i alla år oavsett vart jag är skriven. 


13.44 Picknick lunch på golvet med Lillisarna som är hyfsat smågnälliga för de inte får sova ordentligt. Undrar om jag kan bära in deras säng i klädgarderoben så de får lugn och ro?

13.51 Mjölkbaren öppnar igen för Lillisarna är ledsna - det blir en tuff dag inomhus i oljudet. Borde inte kommunen meddela de boende om att oljudsjobb ska göras så vi har en chans att ta oss härifrån? De kan ju inte räkna med att alla är på jobbet 8-17. Stackars de som har skiftjobbat och behöver sova på dagen. 

14.09 Pixie är trött igen medans Hollie är hur piggelin som helst - värdelös dag med oljud och osynkade Lillisar när jag bara måste få en lucka för att få ordning på skolskjutsen till killarna.

14.48 Lillisarna försöker sova i klädgarderoben. Det går verkligen inte att komma till ro i de andra rummen och ut går inte att gå då det inte varit någon paus i oljudet sedan det började. Har aldrig de där gubbarna någon lunch? Hoppas de slutar kl 16 som alla andra arbetare, då borde de väl runda av dagen snart så de hinner stämpla ut i tid ;-)

14.50 Försöker återigen ringa skolskjutsadministrationen - upptaget och Lillisarna sover vidare i garderoben :-)

15.15 Äntligen fått tag i skolskjutsadministrationen, så grym otur i år när vi behöver skolskjutsen att de har upphandlat ett nytt bolag som sköter den är knussliga och ställer till problem:
1. Jag är skriven i fel kommun därav får Alve ingen skolskjuts.
2. Ante har skolskjuts ändå, de har missat min folkbokföringsadress.
3. Antes hämtning på skolan är 1 timme för sent varje dag pga skolan har skickat fel schema. Ändring måste ske av skolan och minst 14 dagar innan - sååå byråkratiskt!!!!
4. Ante blir hämtad på morgonen en bit hemifrån på en busshållplats = har ingen koll på om han kommer med varje dag.
5. Om Ante måste hämtas annan tid än schemat så måste ändring in minst 14 dagar innan. Blir knepigt att alltid lösa då skolan rätt ofta hittar på lite saker som ändrar schemat.
6. Måste snacka ihop mig med barnens pappa, Peppen och mormor och morfar om lite hjälp dessa dagar, tror vi får skita i skjutsen, det är för osäkert om det kommer att fungera så det blir mer jobb och stress än att skjutsa dem själv.

15.24 Grattar min kusin Anna och hennes man Vincent som blivit föräldrar för andra gången i dag. Gud vad avis jag är på dem och det de fått uppleva idag. Efter min första förlossning ville jag aldrig mer uppleva det igen. Och nu efter tvillingarnas skulle jag gärna föda tvillingar igen - så galet cool och häftig känsla :-) 

Peppen blev rätt svett häromdagen när jag berättade det för honom ;-)

15.28 Försöker hålla mig - är grymt kissnödig men vill inte gå på toa då jag måste gå genom klädgarderoben och då väcker jag Lillisarna.

15.29 Ringer syrran på FaceTime.

15.32 Någon är vaken - Hollie.

15.49 Mjölkbaren öppen.

16.07 Vi snackar om lite allt möjligt jag och Lillisarna, det är två sociala tjejer.

16.20 Får sms av Peppen att han är hemma vid 19...sjukt många timmar dit känns det som med oljudet utanför och Lillisar som behöver sova.


16.30 Vi tar en SPA stund för att bli fina.


17.05 Ger upp och sätter Lillisarna i sina babysitters och gungar dem med fötterna. Min rygg och mina armar orkar inte vyssja dem mer.

17.08 Ringer Peppen för att få lite tröst. Tuff dag, krafterna och energin börjar ta slut. Det var en tuff dag med osynkade Lillisar, världens värsta oljud, en skolskjuts som bara blir till mer jobb än att underlätta för oss. Usch vad det är synd om mig nu.

17.18 Hollie somnar i sittern.

17.33 Peppen ringer och påminner om att jag måste teckna bilförsäkring - tur hade helt glömt bort det mitt i dagens röra.

17.35 Surfar in på Compricer som varmt kan rekommenderas och jämför försäkringar, tecknar en.

17.52 Pixie somnar äntligen.

17.57 Pixie vaknar tätt följd av Hollie av den j-la borrningen utanför. Helt ärligt!!! När ska de sluta? Klockan är ju fyra för längesedan.

17.58 Pixie somnar igen men Hollie är vaken. Jag kämpar på med mitt gung....bara en timme kvar tills Peppen är hemma, kommer nog inte hinna borsta tänderna och duscha tills dess.

18.01 Försöker ringa mitt försäkringsbolag på min förra bil har insett att jag glömt att säga upp den försäkringen, eller går det automatiskt? Har inte en aning, men de stänger 16.45 så jag får skicka ett sms till mig själv som kom ihåg att ringa dem i morgon, om jag nu kommer ihåg det.


18.04 Inser att Hollie sovit klart trots mitt ihärdiga gungande, hon knorrar rätt bra och är trött på gunget så vi gosar på filten.

18.14 Slänger på en fjärde tvättmaskin så det finns kläder om vi ska åka i morgon.

18.21 Vi spär på osynket ytterligare på Lillisarna - en sover och en hänger i Mjölkbaren. Gubbarna kämpar på gatan utanför med sin borrning och satans oljud.

18.24 Pixie vaknar till liv - dessvärre inte på sitt soligaste humör. Nu börjar Mammi krokna, är i stort behov av mat, sömn, en Peppe-kram och tyst ute på gatan. 

18.35 Äntligen är det tyst på vår gata - undrar när de drar igång i morgon bitti?

18.37 Funderar på varför det är sånt kladdigt lim på vissa plåster. I morse kändes det som om en sten fastnat under min fot och jag skulle pilla bort den - det var ingen sten utan en pytteliten glasbit som nu fastnade i fingret istället varpå det blöder som satan. Jag sätter på plåster som jag nu tog bort och det är sånt där limkladd på hela fingret som jag inte får bort.

18.51 Peppen är äntligen hemma :-) Vi klarade den första långdagen (dagar när Peppen åker tåg från Stockholm till Skogshuggar-Land kl 6 på morgonen och kommer tillbaka vid 18 på kvällen) helt själva även om förutsättningarna inte var de bästa - bra gjort av oss. 

21.34 Ett försök görs med att lägga Lillisarna "tidigt" för att få lite mer lugna kvällar.

23.00 Försöket gick dåligt - Lillisarna somnade inte förens nu. Ingen ide att försöka få dem i säng tidigare.








Lise
2014-08-26 @ 18:24:42

Stora tjejerna börjar bli Jennie! Du kämpar på bra! Sköt om er! Kram Lise

Svar: Ja de växer så det knakar nästan alldeles för fort 😊
mamadeluxe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mama deluxe

En blogg om livet som fräsig fru, tvillingmamma, alla andra mammaroller och allt däremellan.

RSS 2.0